Una de les coses que més he fet, o al menys, a les que més temps i kilòmetres de via he dedicat, és a la fotografia de trens, sobre tot en línia, o sigui, en moviment... Ara, amb un arxiu ja crescudet, sobretot dels anys 80/90 del passat segle, gaudeixo de tant en tant, mostrant-les a tothom qui vulgui. Això m'ho ha permès el portal tranvia, i allà he conegut gent molt interessant, des de editors de llibres, fins a gent que fa tota mena de virgueries amb fotos de trens. La darrera persona que he conegut, fa uns muntatges de vídeo increïbles, amb tècniques que deu ni dor. La gent en demana per fer us de les meves fotos, i m'agrada després veure-les per la xarxa. Clique-ho ací i veureu el viaducte de Valldeneu, des d'un angle que només solen veure els porc senglars, o les cabres boges com jo. La qualitat tècnica de la foto és pobre, però el document interessant.
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Anònim
ha dit...
Aquest és un pont sobre les andanes de la primera estació del Tren de la Costa, a Mitre, Nord de Buenos Aires. Pont de ferro forjat i arreblonat.
Es una roca, i també dóna nom a un dels túnels, concretament el tunel 33, entre Planoles i Toses, a la línia del transpirinenc oriental que va de Ripoll a la Tor de Querol. En aquesta línia, precisament les locomotores de la sèrie 1000, duien el correu i d'altres trens des del 21 de juliol de 1929 fins quasi bé al 1990.
El pare, en el seu despaig de roure, preciós. A cops es deixa anar, i imagino que del pensament, dels records, de les sensacions, surten aquestes formes, aquesta densa informació, aquestes formes i colors que omplen tota la pàgina. Aquell llàpis de secció eliptica, curt, de mina plana i forta. El llàpis de fuster que, ja deixava en molts trossets de tableros, casetes de camp amb uns arbres i les muntanyes nevades... com les del Puigmal o el Coma Ermada des de la Casa Vella.
Cuando ya nada se espera personalmente exaltante mas se palpita y se sigue más acá de la conciencia, fieramente existiendo, ciegamente afirmando, como un pulso que golpea las tinieblas,
cuando se miran de frente los vertiginosos ojos claros de la muerte, se dicen las verdades: las bárbaras, terribles, amorosas crueldades:
Se dicen los poemas que ensanchan los pulmones de cuantos, asfixiados, piden ser, piden ritmo, piden ley para aquello que sienten excesivo. Con la velocidad del instinto, con el rayo del prodigio, como mágica evidencia, lo real se nos convierte en lo idéntico a sí mismo.
Poesía para el pobre, poesía necesaria como el pan de cada día, como el aire que exigimos trece veces por minuto, para ser y en tanto somos dar un sí que glorifica.
Porque vivimos a golpes, porque apenas si nos dejan decir que somos quienes somos, nuestros cantares no pueden ser sin pecado un adorno. Estamos tocando el fondo.
Maldigo la poesía concebida como un lujo cultural por los neutrales que, lavándose las manos, se desentienden y evaden. Maldigo la poesía de quien no toma partido hasta mancharse.
Hago mías las faltas. Siento en mí a cuantos sufren y canto respirando. Canto, y canto, y cantando más allá de mis penas personales, me ensancho.
Quisiera daros vida, provocar nuevos actos, y calculo por eso con técnica, qué puedo. Me siento un ingeniero del verso y un obrero que trabaja con otros a España en sus aceros.
Tal es mi poesía: Poesía-herramienta a la vez que latido de lo unánime y ciego. Tal es, arma cargada de futuro expansivo con que te apunto al pecho.
No es una poesía gota a gota pensada. No es un bello producto. No es un fruto perfecto. Es algo como el aire que todos respiramos y es el canto que espacia cuanto dentro llevamos.
Son palabras que todos repetimos sintiendo como nuestras, y vuelan. Son más que lo mentado. Son lo más necesario: Lo que no tiene nombre. Son gritos en el cielo, y en la tierra, son actos.
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Aquest és un pont sobre les andanes de la primera estació del Tren de la Costa, a Mitre, Nord de Buenos Aires. Pont de ferro forjat i arreblonat.
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