dijous, 31 de juliol del 2008

1974 - 2008


No fa ni una hora que estava treballant en actiu a Sant Cugat, a Televisió Espanyola. La sort ha volgut que em podés acollir a un expedient de regulació de feina, i tot just complerts els 52 anys, arribat el 31 de juliol em trobo fora del món laboral, al menys durant aquests dos primers anys en que estaré registrat a les oficines de l' INEM (a l'atur). `


Al 1974, i per un anunci al diari vaig entrar a treballar als estudis d'Esplugues del Llobregat de TVE a Catalunya, amb 18 anys i estudiant de nit enginyeria tècnica d'electrònica industrial... vaig entrar al departament de manteniment d' audiofreqüència. La televisió era en blanc i negre i les càmeres dels platós a vàlvules, els LEDs no hi eren al mercat, ni els circuïts integrats, i en Franco encara no havia mort.


Avui la tele és de color i jpeg... l'audio i el video viatgen junts en paquets que el matemàtics han distribuït, i que els processadors s'encarreguen de manegar... ja fa temps qui hi ha LEDs de color blau i aviat les pantalles dels televisors seran OLEDs...


Em trobo estrany i amb ganes de fer moltes coses.


Tenia necessitat d'expressar amb aquestes paraules la meva petita confusió.


Els companys de cada dia, a ells una abraçada molt forta. Al millor de la TVE, la seva gent.

2 comentaris:

Charlie! ha dit...

Tiet, et preparo les alforges?

Anònim ha dit...

D'un altre enginyer tècnic i colega d'afició, que com tu també estudiava de nit: quedat amb els bons records i les experiencies, tu has tingut la sort de treballar tota la vida en alló que t'agrada i rel.lacionat amb el que vares estudiar.
Estic segur que encara que no siguis al món laboral, continuaràs fent coses amb l'electrònica. Com un company em va dir un dia, enginyer ho seràs tota la vida.